De functieomschrijving

foto-tcIn deze functie ben je verantwoordelijk voor de uitvoer van diverse ICT-projecten en ondersteun je de beheerorganisatie met jouw kennis en kunde (3e lijns support). Denk hierbij bijvoorbeeld aan het omzetten van exchange-omgevingen naar Office 365, het doorkoppelen van software vanuit de Cloud naar de mobiele telefoon en/of andere devices en het inzetten van een complete hybrid- en/of privé (Cloud) infrastructuur. Dit alles overigens gericht op klanten uit diverse branches; van MKB tot aan de grotere organisaties. Hier blijft het echter niet bij, nadat een project is afgerond moet de opgeleverde infrastructuur ook onderhouden worden en moeten eventuele verstoringen worden opgelost. Een goede overdracht naar de Support Engineers is hiervoor erg belangrijk.

Documenteren is je op het lijf geschreven en je weet als geen ander hoe belangrijk het is om de CMDB dagelijks bij te werken om alle informatie goed vast te leggen en hierdoor inzicht te geven aan jouw collega’s. De techniek staat niet stil en jij begrijpt als geen ander dat daar ook productontwikkeling bij hoort. Binnen de rol van Technisch Consultant krijg je de mogelijkheid om actief bezig te zijn met productontwikkeling en research.

Deze functie is zowel commercieel, sturend als technisch; je schakelt zelf met klanten, je weet precies hoe je een klant tevreden moet houden en hoe je de echte behoefte achter de klantvraag naar boven moet toveren.
Hierbij geldt: ‘Een klant aanbieden wat hij vraagt is offreren, een klant aanbieden wat hij nodig heeft is jezelf onderscheiden.’

Je gaat aan het werk in een relatief kleine organisatie. Hierdoor heb je in de rol van Technische Consultant ook de pet op van ICT-manager/ klant coördinator en je bent projecteigenaar. Met andere woorden, het is jouw taak als ‘projectleider’ om een project letterlijk door de organisatie te leiden. Let wel, klantbelang staat altijd voorop. Je realiseert je dan ook dat een migratie- en/of implementatietraject een belangrijk moment is bij de klant en dat deze zich bij voorbaat altijd zorgen maakt over de continuïteit van haar processen.

In deze functie onderhoud jij op zowel tactisch, strategisch als operationeel niveau contact met klanten, soms ook vanuit een commerciële hoek. Dit doe je overigens niet alleen, je maakt onderdeel uit van een gedreven team. Je rapporteert in deze functie aan de Teamleider Operations.

De functie-eisen

Als Technical Consultant beschik je over het enthousiasme en de benodigde kennis en ervaring om in teamverband IT-optimalisatie oplossingen te definiëren en te implementeren. 

  • Om deze functie succesvol uit te kunnen voeren heb jij aantoonbaar HBO werk- en denkniveau en bent je in staat om gestructureerd te werken.
  • Je hebt minimaal 5 jaar technische ICT-ervaring. Je beschikt over actuele technische kennis en ervaring op het gebied van recente Microsoftnetwerk- en besturingssystemen, zoals Windows 2012R2 en 2016 Server, Exchange Server of Remote Desktop Server.
  • Je bent bekend met Microsoft ‘Cloud’ omgevingen, en hebt dan ook MCSE-certificeringen, of een dermate stevige kennis dat je dit certificaat binnen no-time kunt behalen. Je hebt ook ervaring met ‘Microsoft Office 365 diensten’.
  • Aangezien het een relatief klein team is, is het hebben van leidinggevende ervaring gewenst, je bent gezien deze setting projectverantwoordelijk en neemt op een natuurlijke wijze de projectleiding op je.
  • Je hebt een commerciële inslag, je zult je namelijk al snel met Business Development bemoeien.
  • Je beschikt over het vermogen om effectief te analyseren en oplossingen aan te dragen. Dat je daarnaast zelfsturend, communicatief vaardig en flexibel bent hoeven we dan ook niet uit te leggen.
  • Het hebben van een rijbewijs B is essentieel aangezien je ook regelmatig bij de klant over de vloer komt.
  • Je kunt zowel in teamverband als zelfstandig werken.
  • Je hebt geen negen-tot-vijf mentaliteit.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in zowel woord als geschrift.
  • Je bent woonachtig in de regio Nijkerk
De aanbieding

ArchiLogiQ biedt je een uitdagende baan met goed marktconform salaris binnen een organisatie die zich kenmerkt door de informele werksfeer.
Voor deze functie word je voorzien van alle benodigde middelen om je werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.
Krijg jij energie van een ‘work-hard en play hard’ sfeer? Maken complimenten vanuit de klant jouw dag meer dan goed? Presteer je het beste onder tijdsdruk? Dan pas je prima binnen onze organisatie. Kandidaten met ambitie hebben absoluut een ‘streepje’ voor. De continue ontwikkeling op het gebied van ICT houdt alle collega’s dagelijks bezig. ArchiLogiQ stimuleert deze ontwikkeling en biedt je de mogelijkheid hierin mee te denken en nieuwe technologie die past bij ArchiLogiQ te integreren in onze reeds bestaande dienstverlening.

Interesse

Mail je sollicitatie met een motivatiebrief en je CV naar: vacatures@archilogiq.nl

Wil je eerst nog wat meer informatie, neem dan contact op met ArchiLogiQ via 033-2471111 en vraag naar René de Groot (Teamleider Operations)

Wie is ArchiLogiQ

ArchiLogiQ is een groeiende onderneming die zich volledig bezighoudt met het bouwen en onderhouden van ICT-landschappen van klanten. Dit doen wij op basis van eigen ontwikkelde “bouwstenen” die zorgdragen voor een optimaal functionerende automatiseringsomgeving bij de (eind)klant, of dit nu lokaal of in de ‘Cloud’ is.

ArchiLogiQ presenteert zich als een ‘one-stop-shop’, zodat de klant alle ICT gerelateerde zaken bij of via ArchiLogiQ kan regelen.

Werken bij ArchiLogiQ betekent werken bij een relatief kleine, groeiende, leuke, ambitieuze en vooral jonge organisatie. Binnen het team bestaat een prettige en informele werksfeer die je volop de mogelijkheid biedt om je verder te ontwikkelen binnen jouw vakgebied. Het teamgevoel en de gedrevenheid in dit team is dan ook groot; overigens een belangrijk onderdeel van onze cultuur waarop wij erg trots zijn.

ArchiLogiQ maakt onderdeel uit van de Ventus Groep.